Kundeservice
Hvad kan vi hjælpe dig med?
I kundeservice sidder vi klar til at hjælpe dig, hvis du skulle have brug for det på telefon, mail og chatten mandag-torsdag kl. 9.00 – 17.00 og fredag 9.00 – 16.00.
Værd at vide om el
Hvorfor bør jeg vælge strøm fra Velkommen?
Det korte svar er:
- 0 kr. i oprettelse.
- 1 kr. i abonnement.
- Variabel kWh-pris med afregning time for time med strøm til indkøbspris med tillæg 0,04 kr./kWh (prisen er inkl. moms).
- 100% certificeret grøn strøm med 0,15 kr./kWh i Grøn Kompensation (prisen er inkl. moms). Dette dækker bl.a. indkøb af grønne certifikater.
- Personlig kundeservice på chat, mail og telefon.
- Massevis ekstra besparelser med fri adgang til Rabatuniverset.
Hos os kan du kun få grøn strøm. Grøn strøm er et bæredygtigt valg mod en grønnere fremtid, og det vil vi gerne vise ansvar omkring.
I perioder kan du også opleve, at vi kører med specialtilbud, hvor det er muligt at støtte et godt formål med din aftale. Vi har f.eks. samarbejdet med Copenhagen Pride, Den Danske Naturfond samt fodboldklubben Fremad Amager.
Hvordan vælger jeg den bedste elaftale?
Der er et par faktorer, som du bør forholde dig til, så du får valgt den aftale, der passer bedst til din husstand.
Det omhandler dit forbrug, hvordan de aftaler du du kigger på er skruet sammen, og om du ønsker at bidrage til den grønne omstilling med certificeret grøn strøm.
Hvordan ser dit strømforbrug ud?
Du skal starte med at skabe dit et overblik over dit elforbrug. Du skal altså finde ud af, hvor mange kWh din husstand typisk bruger på et år.
Jo flere kWh du bruger, jo flere penge er der ofte at spare, når du vælger din aftale. Hvordan du så bedst sparer hænger sammen med, hvordan du forbruger din strøm, samt hvordan den aftale du har valgt, er skruet sammen.
Du skal have øje for, hvordan elaftalen er skruet sammen
Det er især 3 faktorer, som du skal holde øje med, for at finde den bedste aftale til dig;
- Er aftalen med variabel eller fast elpris?
Som navnene fortæller, så gælder der for en aftale med variabel elpris, at din pris for den strøm du bruger varierer. Det sker typisk hver time. Prisen for hvad det skal koste i de pågældende timer fastsættes på den nordiske elbørs dagen før; typisk kl. 13.
Det vil sige, at du i dag kl. 13 kan se, hvad strømmen vil koste i morgen frem til midnat. Ved at vælge en aftale med variabel elpris, kan du aktivt udnytte strømpriserne, når den er fastsat billigst, og placere størstedelen af dit forbrug i de billigste timer.Det vil ofte være ved at placere dit forbrug i de billigste timer igennem en aftale med variable strømpriser, at du kan hente de største besparelser på din energiregning, da elprisen kan svinge meget – og nogle gange endda gå i negativ, så du rent faktisk tjener penge på at bruge strøm.Ved at vælge en aftale med fast elpris varierer din strømpris ikke!
Typisk låser du dig fast på en x pris pr. brugt kWh i x antal måneder. Til dig som godt kan lige at vide hvad du præcis skal betale for din strøm i fremtiden, så er denne aftale god til dig, da du altså altid ved, hvad du skal betale for hver brugt kWh.
Til gengæld kan du ikke aktivt selv udnytte og få noget ud af den variable strømpriser, hvis den i perioder er billigere end hvad din aftalte kWh-pris er fastsat til.Velkommen har kun variabel elpris, da vi mener, at dette er det bedste og billigste valg til dig som forbruger. - Har elaftalen et abonnement til elleverandøren?
Mange elselskaber opkræver ligeledes et lille abonnement hver måned, når du vælge en elaftale hos dem. Et månedligt abonnement til din elleverandør kan hurtigt blive en dyr fornøjelse, selv om det måske kan virke som et lille beløb. Den bedste måde at illustrere dette på, er ved at sammenligne, hvad du ellers ville kunne have fået ud af pengene.
Med et abonnement på 19 kr./mdr. går du fx glip af 14 gratis tøjvaske*, som pengene eller kunne have gået til.Vi vil gerne kommer dyre abonnementer til livs, og en af vores 6 fordele ved en aftale fra Velkommen er derfor, at du kun betaler 1 kr. i abonnement.
Din enkrone er bl.a. med til at give god energi videre og støtte Danske Hospitalsklovne med 5.000 kr. hver måned. Tag del i den gode energi, og vær med til at give den videre.*Beregningen bygger på en vaskemaskine 9 kg på 0-5 år med forbrug 0,59 kWh./gang og en strømpris på 2,2 kr./kWh inkl. transport og afgifter. Data er Sparenergi.dk. - Har aftalen et kWh-tillæg, og hvor stort er det?
Hos mange selskaber skal du i din aftale ofte betale et kWh-tillæg oveni din pris pr. brugt kWh strøm. Dette er meget normalt, men du skal dog være opmærksom på, hvor stort dette kWh-tillæg er, da det kan variere meget fra selskab til selskab, ja selv fra aftale til aftale.Vær derfor opmærksom på dette, og sammenlign med hvad du skal give i evt. abonnement-pris. Lad os illustrere det nedenfor:
En dansk familie (2 voksne + 2 børn) bruger i gennemsnit 4000 kWh om året.
Vi regner med en gennemsnits-strømpris på 2,2 kr./kWh inkl. transport og afgifter.Vi sammenligner: 19 kr. i abonnement vs. 0 kr. i abonnement.
Vi sammenligner: 25 øre i kWh-tillæg vs. 19 øre i kWh-tillæg.
Eks. 1.
Abonnement 19 kr./mdr.: 12 mdr. x 19 kr. = 228 kr.
Forbrug på et år (4000 kWh): 4000 kWh x 2,2 kr. = 8.800 kr.
kWh-tillæg på et år (25 øre/kWh): 12 mdr. x 25 øre = 1000 øre = 10 kr.
I alt = 9.038 kr./år.
Eks. 2.
Abonnement 0 kr./mdr.: 12 mdr. x 0 kr. = 0 kr.
Forbrug på et år (4000 kWh): 4000 kWh x 2,2 kr. = 8.800 kr.
kWh-tillæg på et år (19 øre/kWh): 12 mdr. x 19 øre = 760 øre = 7,6 kr.
I alt = 8.807,6 kr./år
Opsummering:
Der er altså 203,4 kr. i difference på de 2 aftaler på et år. Det lyder måske ikke af meget, men 230,4 kr. svarer faktisk til 177 tøjvaske*, som penge kunne have gået til.*Beregningen bygger på en vaskemaskine 9 kg på 0-5 år med forbrug 0,59 kWh./gang og en strømpris på 2,2 kr./kWh inkl. transport og afgifter. Data er Sparenergi.dk.
Ønsker du grøn strøm?
Du bør gøre op med dig selv, hvorvidt du ønsker at bidrage til et mere klimavenligt strømforbrug. Flere selskaber tilbyder i dag “grøn strøm”. Det er et klimavenligt alternativ til den “almindelige strøm” og kommer fra vedvarende energikilder som vindenergi, solenergi og vandkraft.
Ved at vælge en grøn aftale er du med til at fremskynde efterspørgslen på strøm fra vedvarende energikilder.
Hvad er forskellen på variabel og fast pris?
Ved en fastprisaftale, betaler du et fast pris per kWh for en periode. Med en fast pris vil du ofte komme til at betale lidt mere end ved en variabel pris.
Skarp pris på grøn strøm
Hos Velkommen tilbyder vi dig kun en variabel elaftale. Det tilbyder vi, da denne type aftale næsten altid vil være den billigste for dig.
I en aftale med timepris vil din aftale følge markedsprisen for strøm. Prisen du betaler for strøm, kan derfor variere fra måned til måned – og dette er i langt de fleste tilfælde til din fordel. Ofte vil du ved valg af variabel pris få en lidt lavere månedlig udgift.
Vores produkter har variable priser, som i hele 2023 har ligget under markedsgennemsnittet – og dette, selvom vi kun sælger grøn strøm.
Hvordan bliver jeg elkunde hos Velkommen?
Du kan nemt og hurtigt tilmelde dig online.
Ja, tilmeldingen tager endda kun 2 minutter, og så klarer vi alt det praktiske i forbindelse med skiftet.
Du skal blot klikke på ”bestil” ved den ønskede elaftale.
Som kunde hos os får du adgang til vores selvbetjening, hvor du kan få et komplet overblik over din aftale, forbrug, betalingsoplysninger, regninger og meget mere.
Husk at du som kunde får fri adgang til Rabatuniverset og massevis af rabataftaler og tilbud.
Hvilken elaftale bør jeg vælge?
Priser og produkter er forskellige fra leverandør til leverandør. Det bedste råd til at finde den bedste elleverandør for dig er, at du først og fremmest skaber dig et overblik over hvilke elselskaber, der findes, deres priser og produkter. Brug eventuelt sammenligningshjemmeside såsom eltesten.dk.
Hvor får Velkommen sin grønne strøm fra?
Vi indkøber vi certifikater for strømmen, der svarer til alle vores kunders samlede strømforbrug fra 100 % vedvarende energikilder bl.a. fra strøm produceret af vind og vand.
Vi følger forbrugerombudsmandens retningslinjer for grøn strøm, hvoraf vores strøm stammer fra vedvarende energikilder kategori 2.
Hvad gør jeg, hvis jeg flytter?
Uanset om du skal flytte ind på en ny adresse eller ikke skal flytte lige nu, så har vi gjort det nemt for dig.
Skal du flytte ind?
Når du flytter adresse skal du huske at tilmelde dig en elaftale – det har vi forsøgt at gøre så nemt som overhovedet muligt for dig.
Vi flytter automatisk din aftale med, når du flytter adresse
Slip for bøvl og stress når du skal flytte adresse.
Med vores “Flyt Med” koncept skal du ikke længere huske at af- og tilmelde igen. Vi har gjort det nemt for dig, ved at flytte din elaftale med, når du skal flytte ind på din nye adresse – og når du skal flytte ud igen.
Hvordan skal jeg forstå min elregning?
Vi forstår godt, hvis du har svært med at finde rundt i regningens mange poster.
Din elregning består faktisk af flere forskellige dele, og i princippet får du to regninger samlet i én. Du kan læse mere om de enkelt komponenter her.
Vi har også lavet punkt-for-punkt guide til dig, hvor din regning gennemgås og deles op punkt for punkt.
Vidste du for eksempel:
Dit private forbrug er det eneste beløb, som du og dit elselskab kan justere og ændre på.
De to andre beløb er ren viderefakturering, og derfor ikke noget som hverken du eller vi har indflydelse på. Dit elselskab opkræver dog beløbene for Staten og til dit netselskab, hvorefter det videresendes.
Er der et sted, hvor jeg kan følge med i mit forbrug?
Svaret er JA!
Du kan nemt og enkelt følge med i dit forbrug på selvbetjeningen MitVelkommen.
6️⃣ Skift betalingsmetode hvor du kan vælge eller skifte til din fortrukne betalingsform. Du kan også se din nuværende form for betalingsform.
7️⃣ Timeaflæst forbrug hvor du kan få fremvist dit forbrug for ønsket periode i en graf og det nøjagtige kWh-forbrug.
Værd at vide om ladestandere
Hvilken privat ladestanderløsning kan man få hos Velkommen?
Det er i vores samarbejde med ladestanderfirmaet Power Fuel, at vi tilbyder dig to forskellige private ladeløsninger af høj kvalitet.
Vi har også opridset 5 GODE GRUNDE til at vores ladeboks kunne være det helt rigtige valg for dig med en el- eller hybridbil.
Bl.a. er den fremtidssikret og tilpasset det skandinaviske klima, og vi tager os af ansøgning omkring refusion af hele afgiften. Læs mere her.
Hvor lang tid tager det at lade en bil op?
Det er faktisk din bil som bestemmer, hvor meget din private ladestander lader med. Flere ladebokse har kapaciteten til at levere strøm til 100 km efter bare en times opladning. Husk dog, at det afhænger af din bils optagede effekt.
Hvor skal en ladeboks placeres?
Din ladeboks kræver et sikkert og ubrudt kredsløb, da de ledninger og installationer, som du allerede har i din bolig er beregnet til husholdningsapparater. Installationen af din ladeboks kræver en udvidelse af den eksisterende eltavle, som skal trække et nyt kabel frem til der, hvor du vælger at montere ladeboksen. Den placeres typisk på en carport eller en husvæg, afhængig af hvor du foretrækker at lade bilen.
For at gardere dig mod skader og strømsvigt, får du som en del af vores fordelagtige serviceaftale, installationen udført af en autoriseret elektriker, når du køber en ladeboks gennem Velkommen.
Hvor lang er levetiden på en ladeboks?
Der er selvfølgelig en række faktorer, der spiller ind på levetiden af en ladestander. Energistyrelsen har dog estimeret en forventet levetid på 10 år for en ladestander.
Hvad koster en installation?
Montering og installation koster normalt 3.900 kr, men gennem vores lejeaftale kan du få installationen til 0 kr. som en engangsydelse.
Hvad indeholder en standardinstallation?
Standardinstallation (Inkluderet i prisen)
I vores standard installation klargøres din installation til 11kW, det vil sige, vi installerer 5G4mm kabel.
Din nuværende installation skal overholde gældende lovgivning.
Vores elektrikere installerer en 20 ampere sikring, da en typisk husinstallation er forsikret med 25 ampere i vejen fra Netselskabet. Opgradering af sikringen til 32 ampere (22kW), er en ekstra ydelse vores installatørpartner vil opkræve.
Vores standard installation indeholder:
- Kørsel til adressen (tillæg ved ikke bro-faste øer)
- Synlig oplægning af 10 meter 5G4mm kabel.
- Installation af sikring i din eksisterer eltavle (20 ampere)
- Opsætning og montering af din ladeboks.
- Konfigurering og test af din ladeboks.
- Gennemgang af hvordan din ladeboks virker med Power Fuel App.
Evt. gravearbejde er ikke en del af installationen af din ladeboks. Kabelrenden skal være 40 cm. dyb og 25 cm. bred. Vores koordinater skal oplyses herom, inden de ankommer til adressen og minimum 2 dage før.
Er der ikke tilstrækkelig 4G i dit område, skal din husstand stille wifi til rådighed. Hvis grænseværdien overstiger -75 dBm anbefaler vi konfigurering til wifi. Såfremt signalet ikke er tilstrækkeligt, vil vores montører tilbyde køb af en wifi-extender til montering i din 230V stikkontakt.
Hvad kræver det af mig at installere en privat ladestander?
Din nuværende installation skal overholde gældende lovgivning. Du skal have de fornødne ampere til rådighed i din installation, hvilket især er relevant ved installation af ladestanderen med effekt større end 11 kW. Sikring foran gruppetavlen må ikke overstige 63 ampere.
Hvad ligger ud over standardinstallationen af en privat ladestander?
Størstedelen af vores kunder får installeret ladeboksen uden yderligere omkostninger. Der kan dog være særlige forhold, som gør at installationen kræver ekstra ydelser. Vores installatørpartner vil altid involvere dig i opgavens omfang og pris inden installationen påbegyndes.
Nedenfor har vi samlet de mest typiske ekstra ydelser.
Ekstraydelser kan blandt andet være stillads, skjult kabelføring i kanal eller indmuret i væg samt udvendig tavle.
Nedgravning af kablet fra eltavlen til ladestanderen, hvis den for eksempel skal sidde i din carport.
Såfremt du selv udfører gravearbejdet, er der tre krav du skal overholde:
- Gravearbejdet skal være udført inden elektrikeren kommer for at installere ladestanderen.
- Renden skal være 35 cm dyb og minimum 15 cm bred i hele rendens længde.
- Den opgravede jord skal ligge ved siden af renden, således at elektrikeren kan bruge den til at lægge kablet fast og afdække dækbåndet over kablet.
Såfremt renden ikke lever op til ovenstående, vil der komme en meromkostning i forbindelse med installationen.
Du skal selv dække renden, umiddelbart efter elektrikerens besøg, for at leve op til garantien.
Ligeledes er tømrer, murer eller maler ikke omfattet af standardinstallationen.
Vores installatørpartner kontakter dig inden for 48 timer i hverdage mellem 08.00 og 16.00. Du vil blive spurgt ind til ovenstående, således at vi kan give dig den bedste service og oplevelse.
Hvad indbefatter serviceaftalen og support 24/7?
Vi sørger for softwareopdatering, drift og vedligeholdelse af dit ladeudstyr. Opstår der komplikationer eller spørgsmål, er vi der til at supportere dig med hjælp og vejledning 24/7.
Desuden får du adgang til alle Power Fuels ladestandere landet over, så du altid er sikret strøm på din bil – uanset hvor du befinder dig.
Derudover hjælper vi dig med automatisk refusion af elafgiften, hvor du sparer hele 90 øre pr. kWh.
Vores fordelagtige service- og refusionsabonnement koster kun 49 kr./mdr.
Du kan trygt nyde glæden ved din ladestander, uden at skulle bekymre dig og noget som helst.
Kan jeg oplade på andre selskabers ladestandere?
Power Fuel samarbejder med Hubject. Det er et lade-fællesskab, hvor samtlige ladestanderfirmaer, udbyder deres tjenester gennem roaming. Det betyder, at du med Power Fuel ladestander kan benytte dig af ladestandere på tværs af tilknyttede selskaber. Du får altså adgang til et hav af ladestandere i både Danmark og Europa! Du kan tilgå tjenesten via din Power Fuels app.
Tjek det ud allerede nu, også selvom du ikke er Power Fuel kunde – download blot Power Fuel app’en og se under fanen ‘kort’.
Værd at vide om mobil
Hvilket mobilnetværk kommer jeg til at bruge?
Vi har et bredt udvalg af forskellige mobilpakker, så du kan vælge lige netop den, som passer bedst til dig, hvad end du ringer meget, sms’er meget, streamer meget eller alle delene.
Kan jeg få 5G hos Velkommen?
Svaret er ja.
Du kan få adgang til 5G-netværket i Danmark med stort set alle vores abonnementer. Det betyder, at du kan opleve endnu hurtigere og mere stabilt internet på din mobil.
5G er inkluderet i prisen i flere af vores mobilabonnementer – alternativt kan det tilkøbes for kun 29 kr. / md.
Vær opmærksom på om din enhed kan benytte sig af 5G-netværket.
Læs mere om fordelene ved 5G her.
Kan jeg få datadelingskort?
Svaret er Ja! Det er muligt at tilkøbe datadelingskort på de fleste af vores mobilabonnementer.
Du kan få op til tre ekstra SIM-kort til dit abonnement, som du eksempelvis kan bruge i en tablet eller bærbar pc. Er du usikker på, om du kan få datadelingskort til dit abonnement, så skriv (kundeservice@velkommen.dk) eller ring til os, så hjælper vi dig med svaret.
Et datadelingskort koster kun 29 kr. / md.
Læs mere om datadelingskort og dens fordele her.
Kan jeg foretage Wi-Fi opkald?
Svaret er Ja, det er en mulighed at foretage Wi-Fi opkald med et mobilabonnement fra Velkommen.
I de fleste tilfælde kan det faktisk være en fordel at fortage WiFi-opkald. Bor du måske langt ude på landet, i en skov eller et helt tredje sted, hvor forbindelsen kan være lidt dårlig, så kan Wi-Fi opkald i det flest tilfælde hjælpe dig med at løse den udfordring. Med WiFi-opkald får du nemlig adgang til et bedre og mere stabilt signal, når du snakker i telefon – helt uden det koster ekstra. WiFi-opkald bliver nemlig takseret på nøjagtig samme måde som helt normale opkald fra mobiltelefonen.
WiFi-opkald er derfor med i vores abonnementer, og du får det for 0 kr. /md.
Hvilket mobilabonnement skal jeg vælge?
Valget af mobilabonnement afhænger af dit behov og dit månedlige forbrug.
Valget af vores mobilabonnementer afhænger af dit månedlige dataforbrug i både Danmark og i EU. Hos os kan du vælge mange forskellige mobilabonnementer, hvor data kun bruges i både Danmark og EU. Din opgave er at vurdere, hvor meget du streamer, surfer eller noget helt tredje.
Er du i tvivl om hvor mange GB data, du bruger om måneden? Det kan du heldigvis selv nemt og enkelt gå ind og tjekke i din smartphones indstillinger. Det du skal gøre er:
- Har du en Iphone skal du følge trinene: Indstillinger → Mobil → Forbrug af mobildata.
- Har du en Android telefon skal du følge trinene: Indstillinger → Dataforbrug.
Herinde har du mulighed for at se dit månedlige dataforbrug, og du kan også sætte en begrænsning på dit dataforbrug.
Hvis dine behov og dit forbrug ændrer sig af forskellige årsager, kan du heldigvis altid skifte mobilabonnement nemt, enkelt og uden merpris. Dette gør du i vores selvbetjening.
Hos Velkommen er det nemt og enkelt at vælge det mobilabonnement, der passer til lige præcis dig.
Skal jeg selv opsige mit nuværende mobilabonnement?
Når du vælger at beholde dit telefonnummer og flytte det til os, så klarer vi det praktiske hos dit nuværende selskab. Hvis du skulle være i binding hos dit nuværende selskab, så flytter vi selvfølgelig først nummeret, når du er ude af binding. På den måde slipper du for dobbelte regninger.
Vælger du i stedet et nyt telefonnummer, skal du selv opsige dit mobilabonnement hos din nuværende udbyder.
Kan jeg beholde mit nuværende mobilnummer?
Svaret er Ja!
Når du bestiller et mobilabonnement hos Velkommen, kan du til en hver tid beholde dit nuværende telefonnummer. Når du har klikket på ”bestil”, kan du krydse af om du ønsker et nyt mobilnummer eller beholde dit nuværende nummer.
Når du vælger af beholde dit telefonnummer og flytte det til os, klarer vi det praktiske hos dit nuværende selskab og sørger for at flytte dit nummer over til os. Hvis du skulle være i binding hos dit nuværende selskab, flytter vi selvfølgelig først nummeret, når du er ude af bindingen. På den måde slipper du for dobbelte regninger.
Vælger du i stedet et nyt telefonnummer, skal du selv opsige dit mobilabonnement hos din nuværende udbyder.
Hvad betyder mindstepris i 6 måneder?
Dette er et udtryk for mindsteprisen i bindingsperioden.
Mindsteprisen er udgifterne forbundet med dit abonnement, hvor du er bundet til dit givne abonnement. Hos Velkommen er bindingsperioden på 6 måneder, og mindsteprisen dækker derfor over de 6 måneder.
Hvordan bliver jeg mobilkunde hos Velkommen?
Det er nemt, enkelt og hurtigt at få et mobilabonnement hos Velkommen. Du skal blot klikke på ”bestil” ved det mobilabonnement, der passer bedst til dit behov. Når du klikker ”bestil”, er du kun et par enkelte trin fra et nyt mobilabonnement – for eksempel skal du vælge, om du vil have et nyt mobilnummer, eller om du vil flytte dit nuværende mobilnummer over til Velkommen. Det tager ikke meget mere end 2 minutter, og herefter klarer vi resten for for dig. Det bliver ikke meget nemmere.
Som kunde hos Velkommen får du adgang til vores selvbetjening, hvor du kan få et komplet overblik over dit mobilabonnement og meget mere.
Hvornår går mobilabonnementet fra Velkommen i gang?
Det afhænger af, om du har valgt at flytte dit nummer over til os, eller om du har oprettet et nyt nummer.
Når du har flyttet dit nummer til os, tager vi kontakt til dit gamle selskab og sørger for, at nummeret bliver flyttet over, samt at dit gamle abonnement bliver opsagt.
Hvis der skulle være binding tilbage på dit nuværende abonnement, venter vi naturligvis med at flytte dit abonnement til bindingen er slut. På den måde undgår du dobbelte regninger. Hvis du ønsker det, kan vi dog godt tvinge din flytning igennem.
Køber du et abonnement hos os med et nyt nummer, så skal du selv sørge for at opsige din gamle aftale. Dette skyldes, at vi ikke kan tage kontakt på dine vegne, når der ikke sker en nummerflytning. Du kan typisk opsige dit abonnement på din nuværende udbyders hjemmeside eller ved at ringe til deres kundeservice. Man har typisk 30 dages opsigelse hos de fleste teleselskaber.
Hvornår får jeg mit SIM-kort?
Med et mobilabonnement hos Velkommen kan du selv vælge, om du ønsker et klassisk fysisk SIM-kort eller om du ønsker et eSIM-kort.
Almindeligt SIM-kort
Vi afsender dit SIM-kort, få hverdage efter at vi har modtaget din bestilling. Du vil modtage en SMS, når skiftet til os er ved at gå igennem og du skal udskifte SIM-kortet i din telefon.
Hvor længe der går før du skal tage dit nye SIM-kort i brug, afhænger af tidspunktet, hvor din aftale hos dit gamle selskab ophører. Dette kan variere alt efter opsigelsesperioden og binding hos dit gamle selskab.
Smart eSIM
Til dit mobilabonnement har du også mulighed for at vælge eSIM. Et eSIM er et digitalt SIM-kort, der er indbygget i din telefon. Du kommer på enkelt og hurtigt ved at scanne en QR-kode. Det er smart, fordi du får det med det samme, fremfor at vi skal sende dig fysisk SIM-kort, som vil tage nogle dage. Læs hvordan du eSIM, hvilke mobiltelefoner som har denne mulighed, og hvordan du aktiverer dit eSIM her.
Hvor mange GB data har du brug for?
Mængden af data du har behov for i dit mobil abonnement, afhænger naturligvis af, hvad du bruger din telefon til. Streaming, video og gaming er generelt set de største syndere, når det kommer til dataforbrug, mens musik og sociale medier forbruger mindre data.
Med 1 GB kan du enten streame Netflix i en time, uploade ca. 500 billeder på de sociale medier eller lytte til musik fra Spotify i 3,2 timer.
Hvad er et eSIM?
Med alle vores mobilpakker har du mulighed for at vælge eSIM, som gør det meget lettere for dig som mobilkunde. Et eSIM er et digitalt SIM-kort, der er indbygget i din telefon. Du kommer på enkelt og hurtigt ved at scanne en QR-kode. Det er smart, fordi du får det med det samme, fremfor at vi skal sende dig fysisk SIM-kort, som vil tage nogle dage.
Læs meget mere om hvordan du aktiverer dit eSIM samt hvilket mobiler der understøtter eSIM her.
Kan jeg bruge mit mobilabonnement i udlandet?
Hos Velkommen kan du få et spænd af produkter med mellem 3 til hele 21,5 GB data i EU.
Vi har data i EU inkluderet i alle vores mobilabonnementer, så du ikke skal bekymre dig om at bruge data når du er i EU. På den måde kan du slappe mere af når du er på ferie, forretningsrejse eller noget helt tredje, på det punkt – så længe du rejser inden for EU.
Se en samlet liste over alle lande i EU som dit abonnement hos os vil dække over, her.
Kundeservice kan kontaktes via telefon, e-mail eller chat
Chat med os
Vi sidder klar til at chatte med dig.
Kontakt os med fordel via vores chat-funktion nederst i højre hjørne.
I kundeservice sidder vi klar til at hjælpe dig, hvis du skulle have brug for det på chatten:
Mandag-torsdag kl. 9.00 – 17.00 og fredag 9.00 – 16.00.
Snak med os
Vores kundeservice arbejder hele tiden for, at tage imod din henvendelse hurtigst muligt. Vi håber på din tålmodighed.
Du kan ringe til os i kundeservice på telefon 7080 7800.
Vi sidder klar på telefonerne:
Mandag til torsdag kl. 9-17 og fredag kl. 9-16.
Kontakt os med fordel via chat-funktionen.
Skriv med os
Vi bestræber os hver dag på at besvare alle henvendelser så hurtigt som muligt – både på chat, telefon og e-mail.
Du er altid velkommen til at sende os en mail her, og vi sørger for at vende tilbage til dig hurtigst muligt.
Se elprisen time for time via elpris app’en📱
Vi vil gerne hjælpe dig med at spare penge, hvor du kan.
Du kan derfor med god mening udnytte strømmen, når den er billigst.
Download vores elpris-app, hvor du kan holde øje med elprisen lige nu.
Så får du et let overblik over, hvornår du bør placere størstedelen af dit strømforbrug.
Find link til af downloade app’en både til android og iOS nedenfor.