Læsetid: 6 min.

Hjælp og fif til selvbetjeningen MitVelkommen

Det går ofte stærk i hverdagen og mange ting skal passes. Vi forsøger at gøre det så let og overskueligt for dig som muligt med vores online selvbetjening MitVelkommen. I denne artikel har vi samlet diverse hjælp og nyttige fif til selvbetjeningen, som du måske vil have god gavn af.

Hvordan logger jeg ind i selvbetjeningen?

Når du køber strøm fra Velkommen, får du adgang til vores selvbetjening via et personligt password som du får tilsendt på mail i din Ordrebekræftelse. Du kan altid ændre i dine oplysninger og data efterfølgende.

På vores hjemmeside Velkommen.dk eller via vores app kan du logge direkte ind i Selvbetjeningen.

  • Via browser: Gå ind på Velkommen.dk. Klik på cirklen med den lille mand i øverste højre hjørne. Vælg ‘El’.
  • Via mobil-browser: Gå ind på Velkommen.dk. Klik på de tre streger i øverste højre hjørne. Klik på cirklen med den lille mand i øverste venstre hjørne. Vælg ‘El’.
  • Via app: Åben Velkommen app’en. Vælg knappen ‘Selvbetjening’ i bund-modulet. Obs. husk at afkryds dig som ‘Jeg er kunde hos Velkommen’ under Indstillinger.

Log ind ved at taste din e-mail og dit personlige password.

Vi har lavet et direkte link til login i selvbetjeningen her👇

Jeg har glemt min kode til selvbetjeningen.

Har du glemt din kode til selvbetjeningen, så lav en ny ved at klikke på ‘Glemt dit password?’ under knappen ‘Log ind’.

Vi har lavet et direkte link til dig her👇

Gennemgang af selvbetjeningen punkt for punkt

Hold overblikket over din elaftale med selvbetjeningen MitVelkommen. Følg med i dit forbrug, tilpas dine data, meld flytning, find regninger og meget mere. I denne anden artikel gennemgår vi selvbetjeningen MitVelkommen punkt for punkt. Find artiklen her.

Har du brug for hjælp, så kontakt kundeservice via telefon, email eller live chat her.

Hvordan ændrer jeg betalingsmetode i selvbetjeningen?

Hvis du har fået et nyt betalingskort eller på anden vist vil ændre i din betalingsmetode, så skal du aktivt selv gå ind og opdatere din betalingsmetode. Dette gør du ved at logge ind i din selvbetjening MitVelkommen.

Obs. Hvis du endnu ikke har modtaget de nødvendige oplysninger til din nye betalingsform, og måske derfor har fået en rykker fra os, så kontakt kundeservice via telefon, email eller live chat her, så de kan sætte sagen på bero.

Sådan skifter/opdaterer du din betalingsmetode:

  1. Login i selvbetjeningen.
  2. Vælg fanen ‘Skift betalingsmetode’
  3. Vælg din ønsket betalingsmetode; MobilePay, Betalingsservice eller Betalingskort.
  4. Vælg kvartalsvis eller månedlig betaling, og eventuelt indtast yderligere forespurgte betalingsoplysninger.
  5. Afslut med ‘Skift betalingsmetode’.

Log direkte ind i selvbetjeningen her👇

Hvordan følger jeg med i mit forbrug i selvbetjeningen?

I selvbetjeningen kan du følge med i dit faktiske strømforbrug, og sammenligne med det strømforbrug din bopæl er estimeret til.

Sådan ser du dit forbrug:

  1. Login i selvbetjeningen.
  2. Vælg fanen ‘Mit forbrug’

Sådan skal du forstå graferne:

  • Den grå bjælke i grafen viser dit faktiske forbrug.
  • Den lyserøde graf viser det estimerede forbrug for din bopæl.

Godkendte aflæsninger:

På samme side under afsnittet ‘Godkendte aflæsninger’ kan du se dit faktiske forbrug for tidligere perioder på daglig basis. OBS. Følgende kan kun tilgås via desktop-versionen.

  • Klik på knappen ‘Se detaljer’.
  • Klik på den måned, som du ønsker at se dit faktiske forbrug for. Ved klik vil denne udfolde sig, og du vil kunne se dit forbrug i kWh på daglig basis.

I bunden af valgte måned ses enten ‘Forbrug for periode’, hvis måneden er afsluttet eller ‘Foreløbigt forbrug for periode’, hvis måneden ikke er afsluttet.

Dit forbrug på timebasis:

Ønsker du at se dit nøjagtige forbrug på timebasis, skal du vælge fanen ‘Timeaflæs forbrug’ under selvbetjeningens hovedmenu. Under denne fane kan du se dit forbrug på timebasis, daglige basis, månedlig basis og for et helt år.

Log direkte ind i selvbetjeningen her👇

Hvor ser jeg min aktuelle og mine tidligere regninger?

For at gøre det let for dig, kan du et og samme sted se en oversigt over og downloade dine aktuelle og tidligere regninger/fakturaer og opgørelser for dit elforbrug.

Sådan gør du:

  1. Login i selvbetjeningen.
  2. Vælg fanen ‘Mine betalinger’

Sådan skal du forstå oversigt/grafen:

Under fanen vil du få en oversigt/graf over dine betalinger for dit elforbrug. Du vil ligeledes kunne se din pris for dit forbrug i valgte perioden. Du kan tilpasse grafen for den periode du ønsker vist.

Sådan downloader du dine regninger/fakturaer:

På samme side under afsnittet ‘Du kan downloade dine fakturaer her’ kan du se en oversigt over og downloade dine aktuelle og tidligere regninger/fakturaer.

  • Klik på ‘Printer-ikonet’.
  • Ved klik på ikonet vil denne udfolde sig.
  • Klik på ønsket faktura-periode du ønsker at se/downloade. Ved klik åbner/downloader ønsket periode.

Obs. Det er den 28. i måneden, at fakturaen for forrige måned laves. Dvs. f.eks. laves fakturaen for februar måned den d. 28. marts.

Log direkte ind i selvbetjeningen her👇

Hvordan får jeg udbetalt tilgodehavende?

Hvis du skal have udbetalt tilgodehavende, skal du ind og registrere din tilbagebetalingskonto i selvbetjeningen.

Husk at hvis du har opsagt en aftale, så kan du først få udbetalt eventuelt tilgodehavende efter at vi har modtaget din slutafregning fra dit lokale netselskab. Herefter kan en endelig slutafregning fremsendes, og et eventuelt tilgodehavende udbetales. Obs. der kan gå op til 6 uger før en slutafregning er klar. Du vil automatisk få tilsendt din slutafregning, hvorefter du kan anmode om udbetaling af eventuelt tilgodehavende.

Sådan anmoder du om udbetaling af tilgodehavende:

  1. Login i selvbetjeningen.
  2. Vælg fanen ‘Mine betalinger’

Registrer din tilbagebetalingskonto

Indtast konto- og registreringsnummer til den konto som du ønsker, at dit tilgodehavende skal udbetales til. Det er vigtigt, at du efterfølgende gør mindst én af følgende:

  • Kontakter kundeservice og oplyser, at den korrekte tilbagebetalingskonto er noteret under fanen ‘Mine betalinger’.
  • Sender beskeden ”Jeg har registreret min tilbagebetalingskonto” på mail til udbetalinger@velkommen.dk.

Herefter kan din udbetaling af tilgodehavende sættes i gang. Kontakt kundeservice via telefon, email eller live chat her.

Hvornår modtager du dit tilgodehavende?

Når du har været inde i din selvbetjening MitVelkommen og indtastet din tilbagebetalingskonto, og herefter kontaktet kundeservice og meddelt dette, kan processen for udbetaling af dit tilgodehavende registreres i vores system. Udbetaling af dit tilgodehavende vil ske indenfor 3 bankdage fra d. 18 i hver måned. Hvis nævnte punkter ikke er på plads før d. 15 i måneden, vil din udbetaling ske måneden efter, når nævnte punkter er på plads. Tidsestimatet for udbetalingen skyldes administrationsprocessen og sikring af overholdelse af GDPR-lovgivningen.

Log direkte ind i selvbetjeningen her👇

Hvordan laver jeg en engangsbetaling?

Hvis du skal foretage en engangsbetaling, gør du det let via din selvbetjening. Vi guider dig igennem et her.

Sådan gør du:

  1. Login i selvbetjeningen.
  2. Vælg fanen ‘Engangsbetaling’
  3. Indtast det beløb som du vil indbetale og tryk på knappen “godkend indbetaling”.
  4. Vælg den betalingsmetode, som du ønsker at betale med. Du kan vælge mellem kreditkort eller MobilePay.
  5. Når din indbetaling er gået igennem, vil du modtage en bekræftelse på betalingen.

Har du brug for hjælp, så kontakt kundeservice via telefon, email eller live chat her.

Log direkte ind i selvbetjeningen her👇

Hvordan registrerer jeg flytning – og hvad sker der?

Som udgangspunkt flytter vi med
Det kan være stressende, og der kan være mange ting man skal tage stilling til når man flytter. Vi har gjort det nemt for dig, og som udgangspunkt skulle din aftale gerne flytte med dig på din nye adresse. På den måde du slipper du for, at el ikke bliver en stressfaktor for dig. For en sikkerheds skyld anbefaler vi dog, at du går ind og registrerer flytning i selvbetjeningen.

Registrer din flytning senest én dag før du fraflytter
Som Velkommen-kunde vil din saldo let og enkelt flytte med til din nye adresse – og hvis du betaler aconto tilpasser vi endda helt automatisk også denne til din nye adresse.

Vi anbefaler, at du som kunde registrerer din flytning via selvbetjeningen. Det skal ske senest én dag før du fraflytter din gamle adresse. Modsat kan du tidligst melde flytning 2 måneder før. Når du har registreret din flytning til din nye adresse, klarer vi alt andet for dig, og du kan koncentrere dig om din flytning.

Sådan registrerer du flytning:

  1. Login i selvbetjeningen.
  2. Vælg fanen ‘Mit abonnement‘.
  3. Tryk på knappen “Registrer flytning“.
  4. Indtast de nødvendige oplysninger og tilmeld. Resten klarer vi for dig.

Har du brug for hjælp, så kontakt kundeservice via telefon, email eller live chat her.

Log direkte ind i selvbetjeningen her👇

Hvad er fordelene ved at downloade Velkommen app’en?

Der er mange fordele ved, at downloade vores frie Velkommen-app. For det første, så kan du som kunde med blot et klik logge direkte ind i selvbetjeningen.

Men om du er kunde eller ej, så kan du uanset hvad – og med god mening – downloade app’en for at udnytte fordelene og de mange genveje. Du finder blandt andet:

✅ Hold øje med elpriserne time for time og udnyt strømmen, når den er billigst
✅ Sparetips og gode råd til besparelser.
✅ Ekstra besparelser og nyttig viden gennem KlubVelkommen.
✅ Velkommen-kunder kan nemt og hurtigt logge direkte ind i Selvbetjeningen MitVelkommen.
… og meget mere til📱

Dirkete link til af downloade app’en både til android og iOS.

Læs mere om app’en her👇