Der er lige nu udfordringer med at gennemføre bestillinger grundet nedetid hos Dataforsyningen. Se mere hos Dataforsyningen.

Velkomsttilbud

Betingelser for Velkomsttilbud hos Velkommen

Udstedt af Velkommen A/S, Jenagade 22, 1., 2300 København S, CVR-nr. 37960705 (herefter ”Velkommen”). E-mailadresse kundeservice@velkommen.dk og telefonnummer (+45) 70807800. Kontakt med fordel også Velkommens kundeservice via chat.

 

Særlige betingelser for Velkomst-kampagnen

Disse betingelser for Velkomsttilbud gælder i tillæg til Velkommens generelle betingelser for elhandel, som er tilgængelige her: https://velkommen.dk/betingelser/leveringsbetingelser/

Disse betingelser for Velkomsttilbud gælder således særligt for Velkommens særtilbud og kampagner om ”velkomstprodukter”, som Velkommen fra tid til anden tilbyder i forbindelse med indgåelse af aftaler om køb af el eller andre ydelser fra Velkommen.

Når du indgår en elaftale med Velkommen med tilbud om at modtage et velkomstprodukt, vil du – som udgangspunkt inden for 14 dage fra elaftalens indgåelse – få adgang til at bestille et valgfrit velkomstprodukt hos Velkommen. Dog kan bestilling af velkomstproduktet tidligst ske 45 dage før din elleverance fra Velkommen begynder. Bestilling sker via et link til bestilling af dit velkomstprodukt, som du modtager på SMS inden for 14 dage for din tilmelding. Der kan gå op til 14 dage efter at din elaftale er gået aktiv, til dit produkt bliver afsendt fra vores lager. Vi bestræber os selvfølgelig på, at gøre det hurtigst muligt. Du kan se forventet dato for hvornår din elaftale går aktiv på tilmeldingssiden og i ordrebekræftelsen du modtager efter tilmelding – under punktet; Vi har tilmeldt dig med følgende oplysninger – Forventet leverance. Du vil også modtage en mail, når den præcise dato er fastsat.

Bemærk, at velkomsttilbuddet er forbundet med og udgør en del af din elaftale hos Velkommen. Du kan derfor ikke benytte tilbuddet om et velkomstprodukt fra Velkommen uden samtidig at indgå en aftale om køb af el fra Velkommen. Vi tager ligeledes forbehold for tilgængeligheden og leveringstiden for de enkelte velkomstprodukter. Hvis en vare ikke er på lager, kan den dog som regel stadig bestilles, hvorefter den sendes, når produktet igen er på lager. Alternativt kan der vælges et andet produkt, som er på lager.

Det produkt, du får tilsendt som en del af Velkomsttilbuddet, kan ikke efterfølgende ombyttes til kontanter eller andre produkter.

Hvis du fortryder indgåelsen af din elaftale hos Velkommen, og derfor annullerer aftalen med Velkommen (se nærmere herom i vores generelle leveringsbetingelser), mister du dermed også retten til at modtage et velkomstprodukt fra Velkommen. Hvis produktet allerede er afsendt, når du fortryder elaftalen med Velkommen, skal du returnere det valgte produkt. Læs nærmere herom nedenfor.

Hvis du har modtaget et velkomstprodukt fra Velkommen indenfor de seneste tre år, er det ikke muligt at gøre brug af velkomstkampagnen.

Særligt om returnering af velkomstproduktet, hvis du fortryder elaftalen

Bemærk at hvis du fortryder aftalen, skal du uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter den dato, hvor du har givet os besked om fortrydelse af aftalen, sende produktet retur til Velkommen. Produktet skal sendes til vores logistiske partner, MS Branding A/S, på følgende adresse:

MS Branding A/S
Ellekær 6A, st.
2730 Herlev
Att: Velkommen A/S

Du skal selv afholde udgifterne i forbindelse med tilbagelevering af produktet.

Manglende returnering vil medføre en opkrævning på et beløb, der svarer til produktets markedsværdi.

Hvis du returnerer produktet i en stand, der ligger ud over, hvad der er nødvendigt for at fastslå produktets art, og hvad man normalt har lov til i en forretning, og produktets værdi er forringet som en følge heraf, vil du blive opkrævet et beløb, der svarer til værdiforringelsen.

 

Særligt om returnering og ombytning af defekte velkomstprodukter

Ønsker du at reklamere over et defekt velkomstprodukt, bedes du i første omgang kontakte Velkommens kundeservice via chat, e-mail eller ved at ringe til os i kundeservice på telefon 7080 7800. Du bedes sende os dit kundenummer og et billede af produktet sammen med en beskrivelse af defekten. Husk at anføre, at der er tale om en reklamation. Vi vil ud fra dette i første omgang træffe beslutning om, hvorvidt produktet skal sendes retur.

Bliver din reklamation godkendt, uden at vi ønsker produktet returneret, vil du få adgang til at bestille det samme velkomstprodukt (eller et andet tilsvarende velkomstprodukt) hos Velkommen.

Bliver din reklamation godkendt, men ønsker vi produktet returneret, refunderer vi rimelige fragtudgifter til returnering af produktet. Du vil derefter få adgang til at bestille det samme velkomstprodukt (eller et andet tilsvarende velkomstprodukt) hos Velkommen.
Hvis vi har brug for at undersøge produktet, for at kunne vurdere din reklamation nærmere, skal produktet sendes retur til os med ansvarlig emballage til den ovennævnte adresse:

Ellekær 6A, st.
2730 Herlev
Att: Velkommen A/S

Du skal i så fald betale udgifterne til returnering af produktet i første omgang. Hvis reklamationen efterfølgende godkendes, vil du blive refunderet for udgifterne til returnering af det fejlbehæftede produkt (inden for rimelighedens grænser). I sådanne tilfælde skal du kunne fremvise en kvittering for udgifterne til returnering af produktet, så det er vigtigt, at du gemmer denne.

Bliver din reklamation efter vores nærmere undersøgelse af produktet ikke godkendt, vil vi sende produktet tilbage til dig igen, og du vil ikke blive refunderet for den fragt, du betalte i forbindelse med din reklamation.

 

God kundeservice er vigtig for os:

Vi i Velkommen ønsker kun den bedste aftale for dig og med tilhørende god kundeservice. Vi arbejder konstant på at udvikle og dygtiggøre os for alles bedste. Vi er derfor altid interesseret i en god dialog omkring tingene, så du som kunde er glad og tilfreds ved at være hos Velkommen.

Hvis der skulle være det mindste, så kan du altid kontakte os her via chat og e-mail eller ved at ringe til os i kundeservice på telefon 7080 7800. Mandag-fredag kl. 9-17.

Se i øvrigt vores generelle forretningsbetingelser, der regulerer selve elaftalen mellem dig og Velkommen, på https://velkommen.dk/leveringsbetingelser

Disse Velkomstbetingelser er senest opdateret den 14. december 2023.

 

Hvilken selvbetjening vil du logge ind i?

GrønEl

Med GrønEl får du en variabel elpris, der følger prisudviklingen time for time på den nordiske elbørs, Nord Pool. Det betyder, at du kan vælge at bruge strøm på de tidspunkter, hvor prisen er lavest.

Den elpris, som vises for GrønEl, er gennemsnitsprisen for sidste måned. Derfor vil den pris, du betaler, være forskellig fra den pris, du får, når din elaftal starter.

Vores elpris består af:

Timeprisen for rå el:          77,64 øre / kWh

Tillæg:                                 4 øre / kWh

Certifikater:                        15 øre / kWh

Elprisen hos Velkommen var i gennemsnit 96,64 øre/kWh for DK2 sidste måned.


Derudover betaler du for handelsomkostninger, transport og afgifter.

Transport                          46,11 øre / kWh

Handel:                              3,75 øre / kWh

Afgifter:                              90 øre / kWh

Samlet pris er 2,37 kr./kWh + 1 kr. abonnement/md.

Din samlede regning består derfor af elprisen, handelsomkostninger, transport, afgifter og abonnement.


Elprisen

Med ”rå el” menes den timepris, der gælder på den nordiske elbørs, Nord Pool. Det er altså prisen på strømmen, før der tilføjes ekstra omkostninger. Tillægget er det beløb, vi som elselskab tager for at håndtere leveringen og sælge strømmen til dig. Prisen for certifikater er det, du som kunde betaler, for at få certificeret grøn strøm.


Handelsomkostninger

Handelsomkostninger dækker udgifterne til at købe strøm på elbørsen gennem Energi Danmark, samt balance- og ubalanceomkostninger ved forskelle mellem forbrugsprognoser og faktisk forbrug, og de finansieringsomkostninger, der er forbundet med handlen. I indeværende periode udgør disse omkostninger 3,75 øre/kWh, og de bliver viderefaktureret til dig uden ekstra tillæg eller fortjeneste.

Handelsomkostningerne justeres automatisk to gange om året (1. januar og 1. juli) for at afspejle de faktiske udgifter, der er forbundet med handlen.


Transport og afgifter

Transport og afgifter skal alle elselskaber opkræve på vegne af dit lokale elnetselskab, Energinet og staten. Vi opkræver dig beløbet og videresender det uændret og uden gebyrer.

I vores priseksempel bruger vi elnetselskabet N1 (46,11 øre/kWh ved et forbrug på 4.000 kWh), elafgiften på 90 øre/kWh, og selvfølgelig er moms inkluderet i alle beløb.


Abonnement og betalingsform

Uanset dit elforbrug betaler du med GrønEl 1 kr. om måneden i abonnement samt et eventuelt gebyr for den betalingsmetode, du har valgt.

GrønEl

Med GrønEl får du en variabel elpris, der følger prisudviklingen time for time på den nordiske elbørs, Nord Pool. Det betyder, at du kan vælge at bruge strøm på de tidspunkter, hvor prisen er lavest.

Den elpris, som vises for GrønEl, er gennemsnitsprisen for sidste måned. Derfor vil den pris, du betaler, være forskellig fra den pris, du får, når din elaftal starter.

Vores elpris består af:

Timeprisen for rå el:          67,45 øre / kWh

Tillæg:                                 4 øre / kWh

Certifikater:                        15 øre / kWh

Elprisen hos Velkommen var i gennemsnit 86,45 øre/kWh for DK1 sidste måned.


Derudover betaler du for handelsomkostninger, transport og afgifter.

Transport                          46,11 øre / kWh

Handel:                              3,75 øre / kWh

Afgifter:                              90 øre / kWh

Samlet pris er 2,26 kr./kWh + 1 kr. abonnement/md.

Din samlede regning består derfor af elprisen, handelsomkostninger, transport, afgifter og abonnement.


Elprisen

Med ”rå el” menes den timepris, der gælder på den nordiske elbørs, Nord Pool. Det er altså prisen på strømmen, før der tilføjes ekstra omkostninger. Tillægget er det beløb, vi som elselskab tager for at håndtere leveringen og sælge strømmen til dig. Prisen for certifikater er det, du som kunde betaler, for at få certificeret grøn strøm.


Handelsomkostninger

Handelsomkostninger dækker udgifterne til at købe strøm på elbørsen gennem Energi Danmark, samt balance- og ubalanceomkostninger ved forskelle mellem forbrugsprognoser og faktisk forbrug, og de finansieringsomkostninger, der er forbundet med handlen. I indeværende periode udgør disse omkostninger 3,75 øre/kWh, og de bliver viderefaktureret til dig uden ekstra tillæg eller fortjeneste.

Handelsomkostningerne justeres automatisk to gange om året (1. januar og 1. juli) for at afspejle de faktiske udgifter, der er forbundet med handlen.


Transport og afgifter

Transport og afgifter skal alle elselskaber opkræve på vegne af dit lokale elnetselskab, Energinet og staten. Vi opkræver dig beløbet og videresender det uændret og uden gebyrer.

I vores priseksempel bruger vi elnetselskabet N1 (46,11 øre/kWh ved et forbrug på 4.000 kWh), elafgiften på 90 øre/kWh, og selvfølgelig er moms inkluderet i alle beløb.


Abonnement og betalingsform

Uanset dit elforbrug betaler du med GrønEl 1 kr. om måneden i abonnement samt et eventuelt gebyr for den betalingsmetode, du har valgt.