Hvordan kommer jeg på internettet med min mobil?

Opdateret 29/12/2019

Før du kan komme på internettet med din mobiltelefon, skal du sikre dig, at du er tilmeldt data på dit abonnement. Det kan du gøre via dit kundelogin under Tilvalg og services. Her skal du være tilmeldt tjenesten GPRS (data). Når du er tilmeldt, skal du genstarte din telefon efter 30 minutter.

Hvis det ikke gjorde tricket, kan det være, at din telefon mangler en opsætning. Du kan opsætte den på flere måder.

Mulighed 1:
Send en sms til 2222 med teksten: M

Du vil først modtage en bekræftelses-sms og efterfølgende modtage en sms med GPRS-opsætningen. Følg instrukserne, der er angivet i sms'erne.

Mulighed 2:
Hvis det ikke virker, kan du få de fleste telefoner efter 2015 til at hente indstillingerne automatisk ved at nulstille netværksindstillingerne. Gør da følgende:

For opsætning af iPhone:
Vælg Indstillinger --> Vælg Mobilnetværk --> Vælg Mobildata netværk --> (Scroll ned i bunden) Vælg Nulstil indstillinger.
Tryk Nulstil.
Genstart telefonen. Når telefonen igen er tændt, burde den være klar til at bruge data.

For opsætning af Android:
Vælg Indstillinger --> Vælg Forbindelse --> Vælg Mobile netværk --> Vælg Adgangspunktsnavne (eller APN-indstillinger) --> Vælg indstillinger-symbolet (ofte tre prikker i et hjørne) --> Vælg Nulstil til standard.
Tryk Nulstil.
Genstart telefonen. Når telefonen igen er tændt, burde den være klar til at bruge data.

Technician Assistance

Dedikeret service

Du kan altid kontakte Velkommens kunde­service og få hjælp til din for­bin­delse.